املاح و انرژی از دست رفته بدن در ماه رمضان را چگونه جبران کنیم؟ | تغذیه سالم

املاح و انرژی از دست رفته بدن در ماه رمضان رو چیجوری جبران کنیم؟

تغذیه

چیجوری املاح و انرژی از دست رفته بدن در ماه رمضان رو جبران کنیم؟

واسه جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه داران وعده افطار خود رو با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنن و از مصرف مایعات سرد و نوشابه ها دوری کنن.

منصور رضایی، متخصص تغذیه با اشاره به رعایت اصول تغذیه درست در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: همونجوریکه میدونید افراد در ایام مبارک رمضان متأسفانه، واسه برطرف کردن افت قند و تشنگی با مصرف مایعات شیرین و سرد مثل نوشابه ها به استقبال افطار می رن که این کار، بسیار اشتباهه.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف مایعات سرد در ایام ماه مبارک رمضان، اصلاً پیشنهاد نمی شه، گفت: بهتره واسه افطار از مایعات ولرم مثل چای و عسل یا خرما استفاده کرد. این ترکیبات، واسه جبران قند و املاح از دست رفته بدن افراد روزه دار، بسیار به درد بخور هستن.

ایشون در ادامه اضافه کرد: آدمایی که به مدت ۱۷ تا ۱۸ ساعت روزه می گیرن بعد از وعده سحری دچار گرسنگی می شن، افت قند پیدا می کنن و همین افت قند و حالت تشنگی فراوون تمایل اونا رو به مصرف غذاا مخصوصا غذاهای چرب و شیرین بیشتر می کنه.

رضایی تاکید کرد: مصرف این غذاا در وعده افطار اونم واسه معده ای که مدتا خالی بوده، ناگواره و مشکلات گوارشی رو دوبرابر می کنه.

ایشون گفت: به هرحال، با در نظر گرفتن این که بعد از وعده افطار، وعده شام هم داریم پیشنهاد ما اینه که تا حد امکان در وعده افطار از غذاهای سبک استفاده و از مصرف غذاهای سنگین جداً دوری شه؛ چون افطاری سنگین معمولاً مانع مصرف شام و حتی سحری می شه.

این متخصص تغذیه اعلام کرد: بهترین حالت واسه مصرف افطاری همون افطاری سبک همراه با یه چای شیرین و ترکیب چای با عسله؛ افطاری سبک و خوب نیازای فرد رو در وعده افطار تأمین می کنه و دوساعت بعد هم می تونه زمان مناسبی واسه خوردن شام باشه.

خبرنگاران جوون

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا
این نوشته در سلامتی فرستاده شده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *